TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI KASIM AYI ZÜMRESİ

 





….. ANADOLU LİSESİ

2024/2025 EĞİTİM ÖĞRETİM DERS YILI KASIM AYI EĞİTİM KURUMU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI

 

Dersin Adı

Türk Dili ve Edebiyatı Grubu

Toplantı Tarihi ve Yeri

 

Sorumlu Okul Eğitim Yöneticisi Yardımcısı

 

Zümre Başkanı

 

Toplantıya Katılanlar

 

 

Gündem Maddeleri

1-Zümre başkanı tarafından açılış ve yoklamanın yapılması, gündemin okunması ve eklenecek gündem maddelerin teklifi,

2-Bir önceki toplantıda alınan kararların değerlendirilmesi,

3-2024/54 nolu genelgeye göre Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin uygulanışının değerlendirilmesi,

4-Atatürk İlke ve İnkılâpları ile belirli gün ve haftaların işlenişinin değerlendirilmesi,

5. Ortak yazılı ve uygulamalı sınavlarına göre öğrenci başarısının değerlendirilmesi, sınav analizleri yapılarak konu ve kazanım eksikliklerinin tespit edilmesi,

6-Öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi ve alınacak önlemlerin değerlendirilmesi.

7-Ulusal, uluslararası veya yerel düzeyde katılım sağlanan çeşitli sınav ve yarışmalara katılım ve yarışmalarda elde edilen sonuçların değerlendirilmesi,

8- Öğretim programları, okul ve çevre şartları dikkate alınarak eğitim kurumlarının kademe ve türüne göre proje konuları ile performans çalışmalarının belirlenmesi, planlanması ve bunların ölçme ve değerlendirilmesine yönelik ölçeklerin hazırlanması,

9- Alınan kararların yazılması

10-Dilek ve temenniler, kapanış.

 

Gündem Maddelerinin Görüşülmesi

1-Zümre başkanı tarafından açılış ve yoklamanın yapılması, gündemin okunması ve eklenecek gündem maddelerin teklifi:

            Toplantı salonunda TDE öğretmenleri …. ve ………., hazır olduğu görüldü.  

            Zümre başkanı…….., hoş geldiniz diyerek Türk dili ve edebiyatı grubu dersleri zümre toplantısını açtı. Gündem maddeleri kurula hitaben okundu. Böylece gündem maddelerine geçildi.

 

2-Bir önceki toplantıda alınan kararların değerlendirilmesi

            2024-2025 sene başı zümre öğretmenler kurulu toplantı tutanağı …… tarafından okundu.

…………….: 2024-2025 sene başı zümresinde alınan kararları şu şekilde değerlendirebiliriz:

1.Yıllık planlar, Bep planları, ders planları alınan kararlara uygun olarak hazırlanmıştır.

2.Atatürkçülük konularına yıllık planlarda yer verilmiş ve derslerde uygulanmıştır.

3.Değerler eğitimi kapsamında yıllık planlara belirlenen değerler eklenmiştir ve derslerde uygulanmıştır.

4.Türkiye Maarif Modeli kapsamında yeni müfredat 9.sınıflarda uygulanmıştır.

5.Ortak sınavların yapılışında, performans ödevlerinin uygulanışında alınan kararlara uyulmuştur.

6.EBA, EBA Akademik Destek, ogmmateryal.meb.gov.tr vb. portallardan yararlanılmıştır.

7.Ders işlenişinde öğrenci ve sınıf seviyesine göre çeşitli yöntem ve tekniklere başvurulmuştur.

8.İl, ilçe düzeyinde yapılan yarışmalara katılım sağlanmıştır.

9.Dilimizin Zenginlikleri vb. MEB projeleriyle ilgili iş ve işlemler yürütülmüştür.

10.Diğer zümre öğretmenleriyle iş birliği yapılmasına dikkat edilmiştir.

            Sercan DOĞANCI: Seçmeli adabı muaşeret dersi için alınan kararlara da uyulmuştur.

 

3-2024/54 nolu genelgeye göre Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin uygulanışının değerlendirilmesi,

            ………….: 9.sınıfların Türk dili ve edebiyatı derslerinde Türkiye Maarif Modeli uygulandı. Ara tatil öncesi 1.tema olan “Sözün İnceliği” tamamlandı. Temada ilgili “metin tahlilleri”, “ara metinler”, “ izleme dinleme kapsamında “Mülakat”  edebiyat atölyesi yazma kapsamında “Duygularımı Betimliyorum”,edebiyat atölyesi konuşma kapsamında “Düşüncelerimi Sunuyorum” çalışmaları yapıldı. Okul temelli çalışma olarak ise “deneme” üzerinde çalışmalara yer verildi. Değerler eğitimi kapsamında belirlenen değerlere derslerin işlenişinde ele alındı.

            Programın yeni uygulamaya konulması, 9.sınıf öğrencilerin okula ve derse uyum süreçleri dikkate alındığında ilk başlarda öğrenciler için zor geçti. Zamanla öğrenciler bu tema odaklı ve değerlerin ön planda olduğu programa alışmaya başladılar. Fakat özellikle öğrencilerin yazma yeterliliklerinin az olması, konuşma etkinliklerinde istekli olmamaları ve hazırlık süreçlerini yeterince iyi değerlendirmemeleri nedeniyle beklenilen başarı düzeyine ulaşamadık.

 

4-Atatürk İlke ve İnkılâpları ile belirli gün ve haftaların işlenişinin değerlendirilmesi,

          ……………….: Atatürkçülük konuları, Atatürk ilke ve inkılâpları derslerde plana uygun olarak işlenmiştir.

İlgili konulara ve belirli gün ve haftalara uygun olarak derslerde bu konulara yer verilmiştir.

         ………………: Belirli gün ve haftalarla ilgili çalışmalarda da bu çalışmalara yapıldı. “29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, “10-16 Kasım Atatürk’ü Anma Haftası” gibi özel günlerde programlar yapıldı, kulüp panoları düzenlendi.

         ………………: Okulumuzda özellikle belirli gün ve haftalarla ilgili etkinliklerde, derslerdeki ilgili metinlerden hareketle Atatürk ilke ve inkılâpları işlenmiştir.

 

5. Ortak yazılı ve uygulamalı sınavlarına göre öğrenci başarısının değerlendirilmesi, sınav analizleri yapılarak konu ve kazanım eksikliklerinin tespit edilmesi,

         ……………: Bu dönem 10.sınıflarda ortak sınav ülke geneli yapılmıştır. Diğer sınıflarda ise sınavlar zümremizce hazırlandı. Yazılı yoklama, dinleme ve konuşma sınavı olarak üç aşamalı olarak yapıldı. İlgili notlar belirlenen süre içerisinde E-okula kaydedildi. Sınav sonuçlarına göre sınav analizleri oluşturuldu. Buna göre1.sınav sonuçları şöyledir:

          9/A TDE :

          9/B TDE :

          10/B TDE          

        

         ………..: Sınav analizlerinden hareketle öğrencilerin başarısız olduğu konular tespit edilerek gerekli tekrarlar yapılmıştır.

           

6-Öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi ve alınacak önlemlerin değerlendirilmesi.

            ………………: Sınav analizleri zümre öğretmenleri tarafından incelendi. Sınıftaki öğrencilerle paylaşıldı. Eksik olan öğrenim çıktılarının ve kazanımların tekrarı yapıldı. Öğrencilere EBA, EBA Akademik Destek ve ogmmateryal.org.tr adresinden eksiklerini tamamlamaları için ödev gönderildi ve bu platformlardan yararlanmaları tavsiye edildi. Ayrıca yeni uygulamaya konulan “MEBİ” portalı da tanıtıldı.

          ………………: Sınav analizlerinden hareketle öğrencilerin başarısız olduğu konular tespit edilerek gerekli tekrarlar yapılmıştır.

 

7-Ulusal, uluslararası veya yerel düzeyde katılım sağlanan çeşitli sınav ve yarışmalara katılım ve yarışmalarda elde edilen sonuçların değerlendirilmesi,

            ………………: Öğrencilerimize kompozisyon, şiir, afiş hazırlama, tasarım oluşturma vb. yarışmalar duyurulmaktadır. Yarışmalara katılımları teşvik edilmektedir.

            ………………..: Yapılan yarışmalara katılan öğrencilerimiz bizi gururlandırmışlardır. Kompozisyon yarışmalarına katılan iki öğrencimiz bu yarışmalarda dereceye girmişlerdir. Ayrıca tasarım yarışmalarına, vb. yarışmalara da katılım sağlanmıştır. Yıl içinde yapılacak olan diğer yarışmalara öğrencilerimizin katılması teşvik edilecektir.

 

8- Öğretim programları, okul ve çevre şartları dikkate alınarak eğitim kurumlarının kademe ve türüne göre proje konuları ile performans çalışmalarının belirlenmesi, planlanması ve bunların ölçme ve değerlendirilmesine yönelik ölçeklerin hazırlanması,

            …………..: Kasım ayı itibariyle öğrencilere proje ödevleri verilmeye başlanacaktır. Türk dili ve edebiyatı dersinden proje ödevi alan öğrencilere sene başı zümresinde belirlenen konulardan seçilerek ödevleri verilecektir. Nisan ayında toplanacak olan ödevler için her ay kontrol edilerek öğrencilere rehberlik yapılacaktır.

 

10- Alınan kararların yazılması

1.Derslerin işlenişinde yıllık planlara ve ders planlarına uygun hareket edilecektir.

2.Atatürkçülük konuların işlenişinde gereken hassasiyet gösterilecektir ve ilgili konularda er verilecektir.

3.Öğrencilerin okul kütüphanesinden aktif şekilde yararlanılması sağlanacaktır.

4.Derslerde öğrencilerin dikkatini çekecek değişik yöntem ve tekniklere yer verilecektir.

5.Verilen proje çalışmalarının takibi yapılacaktır.  Ödevlerin kontrolleri yapılarak öğrenciye rehberlik yapılacaktır.

6.Performans ödevinin verileceği ve ödevin toplanacağı tarih önceden öğrencilere duyurulacak.

7.Proje ve performans değerlendirme ölçeği öğrencilere duyurulacaktır.

8 EBA, EBA Akademik Destek vb. ders portallarından yararlanılması ve öğrencilerin teşvik edilmesi

9. Derslerin işlenişinde her türlü teknolojik gelişmelerden yararlanılacaktır.

10.Ortak sınavlarla ilgili daha önce alınan kararlara uyulacaktır.. Bu sınavların şube ve sınıflar bazında sınav analizleri yapılacaktır. Konu ve kazanım eksikliği görülen öğrencilerin durumları, ders ve zümre öğretmenleri tarafından yeniden değerlendirilecektir.

11. Öğrencilerin ilçe, il ve yurt genelinde yapılan yarışma ve faaliyetlere katılım sağlamaları için teşvik edilmesine,

12. Öğrenme güçlüğü çeken ya da özel duruma sahip öğrenciler için rehberlik servisiyle BEP planın zamanında yapılmasına, başarı durumlarının artırılması için veli görüşmelerinin ve bilgilendirilmelerinin zamanında yapılmasına,

Oy birliğiyle karar verilmiştir.

 

11- Dilek ve temenniler, kapanış.

Toplantı, zümre başkanı ………….. ve üyelerin iyi dilek ve temennileriyle bitirildi.

 

 

 

 

            ……………..                                                                          ………………..           

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni                                           Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni                                                                                               

 

 

 

…11.2024

UYGUNDUR

……….

Okul Müdürü

Yorum Gönder

0 Yorumlar