….. ANADOLU
LİSESİ
2024/2025
EĞİTİM ÖĞRETİM DERS YILI KASIM AYI EĞİTİM KURUMU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU
TOPLANTI TUTANAĞI
|
Dersin Adı |
Türk Dili ve Edebiyatı Grubu |
|
Toplantı Tarihi ve Yeri |
|
|
Sorumlu Okul Eğitim
Yöneticisi Yardımcısı |
|
|
Zümre Başkanı |
|
|
Toplantıya Katılanlar |
|
Gündem Maddeleri
1-Zümre
başkanı tarafından açılış ve yoklamanın yapılması, gündemin okunması ve
eklenecek gündem maddelerin teklifi,
2-Bir
önceki toplantıda alınan kararların değerlendirilmesi,
3-2024/54
nolu genelgeye göre Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin uygulanışının
değerlendirilmesi,
4-Atatürk İlke ve İnkılâpları ile belirli gün ve
haftaların işlenişinin değerlendirilmesi,
5.
Ortak yazılı ve uygulamalı sınavlarına göre öğrenci başarısının
değerlendirilmesi, sınav analizleri yapılarak konu ve kazanım eksikliklerinin
tespit edilmesi,
6-Öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi ve alınacak
önlemlerin değerlendirilmesi.
7-Ulusal, uluslararası veya yerel düzeyde katılım sağlanan
çeşitli sınav ve yarışmalara katılım ve yarışmalarda elde edilen sonuçların
değerlendirilmesi,
8- Öğretim programları, okul ve çevre şartları dikkate
alınarak eğitim kurumlarının kademe ve türüne göre proje konuları ile
performans çalışmalarının belirlenmesi, planlanması ve bunların ölçme ve
değerlendirilmesine yönelik ölçeklerin hazırlanması,
9- Alınan kararların yazılması
10-Dilek ve temenniler, kapanış.
Gündem Maddelerinin Görüşülmesi
1-Zümre başkanı tarafından açılış ve yoklamanın
yapılması, gündemin okunması ve eklenecek gündem maddelerin teklifi:
Toplantı
salonunda TDE öğretmenleri …. ve ………., hazır olduğu görüldü.
Zümre başkanı…….., hoş geldiniz diyerek Türk dili ve
edebiyatı grubu dersleri zümre toplantısını açtı. Gündem maddeleri kurula hitaben okundu. Böylece gündem maddelerine
geçildi.
2-Bir önceki toplantıda alınan kararların
değerlendirilmesi
2024-2025 sene başı zümre öğretmenler
kurulu toplantı tutanağı …… tarafından okundu.
…………….: 2024-2025 sene başı zümresinde alınan
kararları şu şekilde değerlendirebiliriz:
1.Yıllık
planlar, Bep planları, ders planları alınan kararlara uygun olarak
hazırlanmıştır.
2.Atatürkçülük
konularına yıllık planlarda yer verilmiş ve derslerde uygulanmıştır.
3.Değerler
eğitimi kapsamında yıllık planlara belirlenen değerler eklenmiştir ve derslerde
uygulanmıştır.
4.Türkiye
Maarif Modeli kapsamında yeni müfredat 9.sınıflarda uygulanmıştır.
5.Ortak
sınavların yapılışında, performans ödevlerinin uygulanışında alınan kararlara
uyulmuştur.
6.EBA,
EBA Akademik Destek, ogmmateryal.meb.gov.tr vb.
portallardan yararlanılmıştır.
7.Ders
işlenişinde öğrenci ve sınıf seviyesine göre çeşitli yöntem ve tekniklere
başvurulmuştur.
8.İl,
ilçe düzeyinde yapılan yarışmalara katılım sağlanmıştır.
9.Dilimizin
Zenginlikleri vb. MEB projeleriyle ilgili iş ve işlemler yürütülmüştür.
10.Diğer
zümre öğretmenleriyle iş birliği yapılmasına dikkat edilmiştir.
Sercan DOĞANCI: Seçmeli adabı muaşeret
dersi için alınan kararlara da uyulmuştur.
3-2024/54 nolu genelgeye göre Türkiye
Yüzyılı Maarif Modelinin uygulanışının değerlendirilmesi,
………….: 9.sınıfların Türk dili ve edebiyatı derslerinde
Türkiye Maarif Modeli uygulandı. Ara tatil öncesi 1.tema olan “Sözün İnceliği”
tamamlandı. Temada ilgili “metin tahlilleri”, “ara metinler”, “ izleme dinleme
kapsamında “Mülakat” edebiyat atölyesi
yazma kapsamında “Duygularımı Betimliyorum”,edebiyat atölyesi konuşma
kapsamında “Düşüncelerimi Sunuyorum” çalışmaları yapıldı. Okul temelli çalışma
olarak ise “deneme” üzerinde çalışmalara yer verildi. Değerler eğitimi
kapsamında belirlenen değerlere derslerin işlenişinde ele alındı.
Programın yeni uygulamaya konulması, 9.sınıf
öğrencilerin okula ve derse uyum süreçleri dikkate alındığında ilk başlarda
öğrenciler için zor geçti. Zamanla öğrenciler bu tema odaklı ve değerlerin ön
planda olduğu programa alışmaya başladılar. Fakat özellikle öğrencilerin yazma
yeterliliklerinin az olması, konuşma etkinliklerinde istekli olmamaları ve
hazırlık süreçlerini yeterince iyi değerlendirmemeleri nedeniyle beklenilen
başarı düzeyine ulaşamadık.
4-Atatürk
İlke ve İnkılâpları ile belirli gün ve haftaların işlenişinin
değerlendirilmesi,
……………….: Atatürkçülük konuları, Atatürk ilke ve
inkılâpları derslerde plana uygun olarak işlenmiştir.
İlgili konulara ve belirli gün ve haftalara uygun
olarak derslerde bu konulara yer verilmiştir.
………………: Belirli gün ve haftalarla ilgili
çalışmalarda da bu çalışmalara yapıldı. “29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, “10-16
Kasım Atatürk’ü Anma Haftası” gibi özel günlerde programlar yapıldı, kulüp
panoları düzenlendi.
………………:
Okulumuzda özellikle belirli gün ve haftalarla ilgili etkinliklerde,
derslerdeki ilgili metinlerden hareketle Atatürk ilke ve inkılâpları
işlenmiştir.
5. Ortak yazılı ve uygulamalı
sınavlarına göre öğrenci başarısının değerlendirilmesi, sınav analizleri
yapılarak konu ve kazanım eksikliklerinin tespit edilmesi,
……………: Bu dönem 10.sınıflarda ortak
sınav ülke geneli yapılmıştır. Diğer sınıflarda ise sınavlar zümremizce
hazırlandı. Yazılı yoklama, dinleme ve konuşma sınavı olarak üç aşamalı olarak
yapıldı. İlgili notlar belirlenen süre içerisinde E-okula kaydedildi. Sınav
sonuçlarına göre sınav analizleri oluşturuldu. Buna göre1.sınav sonuçları
şöyledir:
9/A TDE :
9/B TDE :
10/B
TDE
………..: Sınav analizlerinden hareketle öğrencilerin
başarısız olduğu konular tespit edilerek gerekli tekrarlar yapılmıştır.
6-Öğrenme
eksikliklerinin belirlenmesi ve alınacak önlemlerin değerlendirilmesi.
………………: Sınav analizleri zümre öğretmenleri tarafından
incelendi. Sınıftaki öğrencilerle paylaşıldı. Eksik olan öğrenim çıktılarının
ve kazanımların tekrarı yapıldı. Öğrencilere EBA, EBA Akademik Destek ve
ogmmateryal.org.tr adresinden eksiklerini tamamlamaları için ödev gönderildi ve
bu platformlardan yararlanmaları tavsiye edildi. Ayrıca yeni uygulamaya konulan
“MEBİ” portalı da tanıtıldı.
………………: Sınav analizlerinden hareketle
öğrencilerin başarısız olduğu konular tespit edilerek gerekli tekrarlar
yapılmıştır.
7-Ulusal, uluslararası
veya yerel düzeyde katılım sağlanan çeşitli sınav ve yarışmalara katılım ve
yarışmalarda elde edilen sonuçların değerlendirilmesi,
………………: Öğrencilerimize kompozisyon,
şiir, afiş hazırlama, tasarım oluşturma vb. yarışmalar duyurulmaktadır.
Yarışmalara katılımları teşvik edilmektedir.
………………..:
Yapılan yarışmalara katılan öğrencilerimiz bizi gururlandırmışlardır.
Kompozisyon yarışmalarına katılan iki öğrencimiz bu yarışmalarda dereceye
girmişlerdir. Ayrıca tasarım yarışmalarına, vb. yarışmalara da katılım sağlanmıştır.
Yıl içinde yapılacak olan diğer yarışmalara öğrencilerimizin katılması teşvik
edilecektir.
8- Öğretim programları,
okul ve çevre şartları dikkate alınarak eğitim kurumlarının kademe ve türüne
göre proje konuları ile performans çalışmalarının belirlenmesi, planlanması ve
bunların ölçme ve değerlendirilmesine yönelik ölçeklerin hazırlanması,
…………..:
Kasım ayı itibariyle öğrencilere proje ödevleri verilmeye başlanacaktır. Türk
dili ve edebiyatı dersinden proje ödevi alan öğrencilere sene başı zümresinde
belirlenen konulardan seçilerek ödevleri verilecektir. Nisan ayında toplanacak
olan ödevler için her ay kontrol edilerek öğrencilere rehberlik yapılacaktır.
10- Alınan
kararların yazılması
1.Derslerin işlenişinde
yıllık planlara ve ders planlarına uygun hareket edilecektir.
2.Atatürkçülük konuların
işlenişinde gereken hassasiyet gösterilecektir ve ilgili konularda er
verilecektir.
3.Öğrencilerin okul
kütüphanesinden aktif şekilde yararlanılması sağlanacaktır.
4.Derslerde öğrencilerin
dikkatini çekecek değişik yöntem ve tekniklere yer verilecektir.
5.Verilen proje
çalışmalarının takibi yapılacaktır. Ödevlerin kontrolleri yapılarak öğrenciye
rehberlik yapılacaktır.
6.Performans ödevinin
verileceği ve ödevin toplanacağı tarih önceden öğrencilere duyurulacak.
7.Proje ve performans
değerlendirme ölçeği öğrencilere duyurulacaktır.
8 EBA, EBA Akademik Destek
vb. ders portallarından yararlanılması ve öğrencilerin teşvik edilmesi
9. Derslerin işlenişinde her türlü teknolojik
gelişmelerden yararlanılacaktır.
10.Ortak
sınavlarla ilgili daha önce alınan kararlara uyulacaktır.. Bu sınavların şube ve sınıflar bazında sınav
analizleri yapılacaktır. Konu ve kazanım eksikliği görülen öğrencilerin
durumları, ders ve zümre öğretmenleri tarafından yeniden değerlendirilecektir.
11. Öğrencilerin ilçe, il ve
yurt genelinde yapılan yarışma ve faaliyetlere katılım sağlamaları için teşvik
edilmesine,
12. Öğrenme güçlüğü çeken ya
da özel duruma sahip öğrenciler için rehberlik servisiyle BEP planın zamanında
yapılmasına, başarı durumlarının artırılması için veli görüşmelerinin ve
bilgilendirilmelerinin zamanında yapılmasına,
Oy birliğiyle karar verilmiştir.
11- Dilek ve temenniler, kapanış.
Toplantı,
zümre başkanı ………….. ve üyelerin iyi dilek ve temennileriyle bitirildi.
…………….. ………………..
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Türk
Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
…11.2024
UYGUNDUR
……….
Okul Müdürü

0 Yorumlar
Abone olarak ve yorum yaparak destek veriniz.